Саф пособие

dragonsheavens

Оси Saf Инструкция По Ремонту

Каждый клиент, покупающий оси SAF, получает бесплатное руководство по ремонту. Также компания SAF-HOLLAND успешно сотрудничает с. Управляемая ось SAF со стабилизирующим амортизатором. Описание Инструкция по установке кабеля сенсора износа для INTRADISC plus. Под ваше описание попадает ситуация, возникающая на рессорной подвеске. Пустой Подскажите момент затяжки гайки ступицы на осях saf и bwp. КАКОЙ РАЗМЕР КОЛОДОК И МОЖНО ЛИ У ВАС ИХ ЗАКАЗАТЬ? ОСЬ SAF.

Сегодня Saf Holland – это ведущий производитель и поставщик запчастей. для грузового транспорта и прицепной техники. Saf запчасти выгодно отличают прочность, долговечность и высокие эксплуатационные характеристики.

Руководство по ремонту и техническому обслуживанию, а также каталоги деталей осей прицепов и полуприцепов производства фирм SAF, BPW, ROR. Руководство по ремонту осей прицепов и полуприцепов SAF / BPW / ROR. Тормозные системы, подвеска. Каталог деталей. Книга — руководство по техническому обслуживанию оси прицепов и полуприцепов SAF, BPW, ROR, тормозные системы, подвеска издательство Диез. SAF, BPW, ROR — оси прицепов купить, литература по ремонту автомобиля, пособие по эксплуатации, инструкции по ремонту, автокниги. 1.1 Уважаемый клиент! Настоящее руководство по эксплуатации поможет вам ближе. и безопасности Ваших осей и агрегатов SAF -HOLLAND: Опасно! Опасность руководства по ремонту и указания SAF -HOLLAND. 5.2 Перед.

Потребители, которые приобретают оси saf, запчасти. считают, что тем самым повышают безопасность и надежность грузового транспорта, а также снижают затраты на его техобслуживание и ремонт. А потому отзывы оси saf получают самые положительные. Также высокое качество подтверждают и производители прицепной техники «SCHMITZ», «KÖGEL», «KRONE», «SOMMER» и другие, которые устанавливают ося SAF на свою продукцию. На территории России компания SAF работает с 1994 года. Сегодня открыты десятки дилерских центров, магазинов, где можно приобрести мосты SAF. осевые агрегаты, тормозные валы SAF и другие запасные части.

Заказ также можно сделать, воспользовавшись каталогом запчастей SAF. Удобный поиск в SAF каталоге поможет быстро найти любую необходимую деталь. Ежегодно создаются сервисные станции в крупных городах нашей страны. Каждый клиент, покупающий оси SAF , получает бесплатное руководство по ремонту. Также компания SAF-HOLLAND успешно сотрудничает с российскими и белорусскими производителями прицепной техники. Основным преимуществом продукции SAF является гарантированное качество. В России она ценится, как специалистами, так и рядовыми владельцами грузового транспорта.

Компания «Прамо» предлагает оригинальные сертифицированные осевые агрегаты и подвески для прицепной техники от производителя SAF-HOLLAND. В интернет-магазине «Прамо» оси саф купить можно по самым приемлемым ценам. Кроме того вы можете найти необходимый вам товар, используя каталог осей САФ.

Учебное пособие для студентов висших учебних заведений. Под обш ред. М. Н. Яблокова. М 1995

9-15 асрларда Якин ва Урта Шаркда мамлакатлари, биринчи навбатда Марказий Осие халкларининг маданий-маъданий, маърифий тараккиетида, ижтимоий-сиесий, ахлокий, диний фалсафий таълимотлари ривожида кескин узгариш, туб бурилиш даври булди. Бу маданий жонланиш ва юксалиш жамият хаетининг барча сохаларига кириб борди, маънавий хаетни камраб олди. Ижтимоий тараккиетининг ана шу даврларда Марказий Осие халклари дуне маданияти тараккиетининг энг олдинги, етакчи сафларида туриш даражасига кутарила оладилар. Марказий Осиенинг жахон маданияти тараккиетининг йирик ва марказий учокларидан бирига айланиши худди шу даврига тугри келади.

Ана шу даврларда марказий осие халклари сафидан узининг акл идроки ва тафаккури, комусийлиги билан инсониятни лол колдирган фан ва маданиятининг сунмас юлдузлари, жахонга машхур булган математик, астроном, химик, минеролог ва тиббиетчилар, шоир, езувчи ва санъатшунослар, наккошлик илми арбоблари ва санъатшунослар, дуне тан берган файласуф ва тарихчилар, суз санъатининг тожи хисобланган адабиетчи ва тилшунослар, газал мулкининг султонлари, “муаллими соний” ва “Шайхур раис”лар саф-саф булиб етишдилар.

Буюк тафаккур эгаларининг бутун бир авлоди етишиб чиккан, олам узра довруг таратган, жахонни илм, маърифат ва маънавият нури билан еритган давр, адолат талаби буйича, Шарк тарихида олтин аср еки Уйгониш даври диб аталади 1 .

  1. Туленов Ж. Гофуров З. Фалсафа, Тошкент, “Укитувчи”, 1997й .,
  2. 49-бет.

    Уйгониш даврининг вужудга келишига аввало янги диннинг, яъни Ислом динининг ейилиши сабаб булди. Чунки Ислом динининг мукаддас китоби Куръон “укиш” деган маънони билдириб, уз номи билан иймонга, илмга, маърифатга чорлар эди. Ислом динининг мукаммал эгалланиши учун аввало илм олиш фарз килинди. Диний илмлар дуневий илмларга асос булиб хизмат килди. Диний ва дуневий илмларни эгаллаш икки дуне саодатини беришига иймон келтирган хар бир киши умрини бехуда кетказмай илм- маърифатга интилади. Буни чукур англаб етганлар уз даврининг алломалари, олимлари, мутафаккирлари булиб етишдилар.

    Уйгониш даври мутафаккирлари узларининг комусийликлари, айни бир вактда хам файласуф, хам мусикашунос, хам мантикшунос, хам жамиятшунос ва ижоднинг бир неча сохаларида узларини курсатганликлари билан ажралиб турадилар. Шарк улуг сиймоларининг кишини лол колдирадиган жихатларидан яна бири сифатида бир неча тилда бемалол гаплаша олганликлари, уша тиллардаги илмий манбалар, асарлардан бекаму-куст фойдалана олганликларини хам айтиб утиш керак. Илм-фан ва маданиятда улар шугулланган сохаларни санаб чикишдан кура шугулланмаган сохаларини санаш, аник айтиб бериш осонрокдир. Илмнинг кайси тури билан шугулланган булсалар, уша сохада буюк кашфиетлар килишган, утмишдошларидан хеч бир аллома забт эта олмаган фаннинг чуккиларини Уйгониш даври мутаффакирлари забт этганлар.

    7 асрнинг охирларида Мовароуннахр халклари аста-секин араб халифалиги карамогига ута бошлайди. 7 асрнинг охирларида махаллий халкларни талон-тарож килиб турган булсалар, 8 асрнинг бошларида араблар тамоман босиб олишга утадилар. 706 йилда араблар Пайкндни, 709 йилда Бухорони, 712 йилда Хоразм ва Самаркандни, 715 йилда Фаргонани босиб оладилар. 8 асрнинг 30-йилларига келиб Мовароуннахрнинг барча ерлари араб халифалиги карамогига утади 1 .

    Истилочилик ва арабларга карши кузголонларни бостириш деярли бир асрдан купрок давом этди.

    1. Б.Искандаров. Урта Осиеда фалсафий ва ижтимоий-сиесий фикрнинг шаклланиши ва ривожланиши тарихидан лавхалар. Тошкент, “Узбекистон” нашриети, 1993й., 12-13 бетлар.

    Ислом динининг хар жихатдан мустахкам жорий этилиши эса асосан 9 асрнинг 1 чорагидан бошланган эди. Шунинг учун хам Мовароуннахр алломалари араб мусулмон маданияти билан факат 9 асрнинг бошидан таниша бошлаганлар. Чунончи Мухаммад ал-Хоразмий ва Ахмад ал-Фаргонийлар Багдод академияси “Дор ул-хикма” га 9 асрнинг 16- 20 йилларида келганлар. Шу вактдан бошлаб Марказий Осие фани, фалсафаси, адабиети ва маданиятининг ривожланиши араб-мусулмон маданияти таркибида мустакил боскич сифатида, яъни Марказий Осие махаллий маданиятининг янги боскичи сифатида шакллана бошлаган эди. Демак, араб маданияти ва исломнинг Марказий Осие халклари маданиятига таъсири хакида хам худди мана шу вактдан бошлаб гапириш мумкин.

    Маърифат атамаси хам табиат, жамият ва инсон мохияти тугрисидаги билимлар, маълумотлар мажмуини англатади. Унга хам талайгина таъриф ва талифлар мавжуд. Маърифат… билиш ва маданиятни ейиш ва юксалтиришнинг хамма турлари ва сохаларини узига камрайди. “Узбек тилининг изохли лугати” даги таъриф: “Кишиларнинг онгига муайян билимлар, гоялар, эътикод ва иймон, ахлок ва одоб нормаларини сингдириш, таълим-тарбия ишларини такомиллаштириш миллий мерос ва умуминсоний кадриятлирни урганиш максадида амалга ошириладиган тадбирлар тизими маърифат деб аталади 1 . Маърифатнинг кенг ейилиши илк урта асрлар учун характерли холдир.

    Мовароуннахр халкларининг исломгача булган маданиятни ва унга ислом динининг мунособати, бу халклар исломни кабул килганларидан кейин шаклланган ислом маданиятининг узига хос хусусиятлари, маориф,таълим-тарбия, дуневий фанлар, илохиет фалсафа, адабиет, ахлокий-хукукий хает ва уни ислом коидалари асосида бошкариш меъморчилик накш ва хуснихат саънати ва б.иборат. Буларнинг хаммасида ислом ижобий роль уйнаганди. Бусиз у жамиятда уз урнини ва куп асрлар давомида кишиларнинг турмуши ва онгига таъсирини саклаб кола олмаган булар эди. 2

    1.Мулокот. 1998 й.,3-сон, 13-бет.

    2.М. Хайруллаев тах, ост. Узбекистонда ижтимоий-фалсафий фикрлар тарихидан лавхалар. Тошкент, “Узбекистон” нашриети, 1995 й., 21-22 бетлар.

    9-15 асрларда Марказий Осиеда халкларнинг маданий-маънавий тараккиетида, ижтимоий-сиесий, ахлокий, диний, фалсафий таълимотлари ривожида кескин узгариш, туб бурилиш даври булди. Ижтимоий тараккиетининг ана шу даврларида Марказий Осие халклари дуне маданияти тараккиетининг энг олдинги, етакчи сафларида туриш даражасига кутарила олдилар. Ана шу даврларда Марказий Осие халклари сафидан узининг акл-идроки ва тафаккури, комусийлиги билан инсониятни лол колдирган фан ва маданиятнинг сунмас юлдузлари, жахонга машхур булган математик, астроном, химик, минеролог, тиббинтчи, шоир, езувчи, дуне тан олган файласуф ва тарихчи, суз санъатининг тожи хисобланган адабиетчи ва тилшунослар, “муаллими соний” ва “Шайхур раис” лар саф-саф булиб етишдилар.

    Урта асрларда мусулмон Шарки мутафаккирлари фалсафий (дуневий) илмларни чукур урганиб, уларга тааллукли асарларни турли тиллардан араб тилига таржима килдилар хамда уларни янада ривожлантирдилар ва айни пайтда 7 асрда вужудга келган ва асосини ислом дини ташкил этувчи диний илмларни мукаммал ишлаб чикдилар.

    Араб халифалигининг тобора кенгайиб бориши, ислом динининг янги минтакаларда таркалиши илм-фан тараккиетига кулай мухит яратди. Турли илмларнинг янада ривожланиши, уз навбатида, илмларни таснифлаш муаммосини юзага келтирди. Илмларни таснифлаш-маълум бир мезон асосида илмларнинг узаро муносабатини аниклаш ва шу муносабат асосида уларни мантикли туркумларга ажратиш демакдир.

    Урта асрларга келиб илмлар узининг мохияти жихатидан 2 кисмга булинган эди: 1) моддий дунени, табиат ва жамият ходисиларини урганувчи фалсафий-рационал илм; 2) ислом дини асосида вужудга келган диний илмлар.

    Диний илмлар Мухаммад (с.а.в.) пайгамбаримизнинг сахобалари ва тобелар давридан кейин шакллана бошлаган. Чунки уларнинг даврида ижтимоий- диний хает Мухаммад (с.а.в.) пайгам баримизнинг курсатмалари билан бошкарилар эди. Ислом динининг ажам (араб булмаган) улкаларига кириб бориш ва у ерларда махаллий дин ва маданият билан тукнашиши натижасида, 8-9 асрларда шариатнинг шаклланиши жараенида хукукшунослик-фикх сохасида жуда куп мазхаблар юзага келди. Шу билан бирга, ушбу мазхабларнинг назарий ва амалий асосларини ишлаб чикувчи диний илмлар юзага келди.

    Фикх (араб- тушунча) – мусулмон хукукшунослигини ва шариат конун-коидаларини ишлаб чикиш билан шугулланувчи соха.

    Калом (араб-суз, нутк) – ислом илохиетининг илк шакли. Калом илми илк урта асрларда диний-фалсафий фикрларни ва диннинг назарий асосларини урганиш хамда ислом акидаларига нисбатан аклий мулохаза юргизиш жараенида махсус билимлар тизими мажмуи сифатида вужудга келган.

    Шаркда илмлар таснифи ривожига катта хисса кушган мутафаккирлардан бири Абу Наср ал-форобий (873-950) дир. Замонасининг комусий олимларидан бири булган Абу Наср ал-форобий биринчи булиб, нисбатан тулик илмлар таснифини яратади. Унинг “Китоб фи ихсо ал-улум ва ат-таъриф” (“Илмларнинг келиб чикиши ва таснифи”) еки кискача номи “Ихсо ал-улум” (“Илмлар таснифи”) асарида илмлар куйидагича тасниф килинган:

    1. Тил хакидаги илм; 2) мантик; 3)риезиет; 4)табиий ва диний илмлар еки метафизика; 5)шахарларни бошкариш илми еки сиесат, фикх ва калом.

    Илк урта асрларда яшаб ижод этган ва илмлар таснифига оид асар яратган мутафаккирлардан яна бири Ибн Надим (10 аср) дир. Унинг “ал-фихрист” (“Руйхат”) асари библиографияга оид булиб, унда турли китоблар ва муаллифлар хамда хар бир илмнинг шаклланишидан бошлаб, то муаллифнинг узи яшаган давр- хижрий 377 / 987 милодий йилгача булган тарихи акс этган.

    Ибн Надим “ал-фихрист” рисоласида илк урта асрларда шаркда ривожланган турли фан сохалари ва ижодкаорлари хакидаги маълумотларни мумкин кадар кенг равишда камраб олишга харакат килган.

    Фикх ва калом илмларининг таснифини Абу Абдуллох ал-Хоразмий (997 йилда вафот этган)ларнинг шу масалага оид “Мафотих ал-улум” (“Илмлар калитлари”) асарида хам куришимиз мумкин. Унда илмлар 2 кисмга, яъни анъанавий араб илмлари ва ажам илмларга ажратилган.

    1)Фикх; 2)Калом; 3)Грамматика; 4)Иш юритиш; 5)Шеърият ва аруз; 6)Тарих.

    Араб(ларники) булмаган илмлар

    1)фалсафа; 2) Мантик; 3)Тиб; 4)Хисоб; 5)Хандаса; 6)Илму-н-нужум; 7)Мусика; 8)Механика; 9)Кимё.

    Илмлар таснифи муаммоси билан шугулланган олимлардан яна бири Абу Хаййон Али ибн Мухаммад ибн ал-Аббос ат-Тавхидий (10 аср)дир. Факик, файласуф, мутасаввиф сифатида машхур булган Абу Хаййон ат-Тавхидий илмлар таснифига оид “Рисолат фи-ал-улум” (“Илмлар хакида рисола”) асарининг муаллифидир. Олим асарда аввал диний, сунг табиий илмларни куйидаги тартибда кайд килади:

    1)Фикх, 2)китоб (Куръон), 3)Суннат, 4)Киес, 5)Калом, 6)Грамматика, 7)Тил, 8)Тиб, 9)Мантик, 10)Илму-н-нужум, 11)Хисоб, 12)Хандаса, 13) Риторика ва стилистика, 14)Тасаввуф.

    Ислом дини вужудга келгандан сунг , Куръон ва суннат асосида диний илмлар шакллана бошлаган. Ушбу илмларнинг вазифаси ислом нормларини ишлаб чикиш-диннинг назарий ва амалий томонларини бир-бирига мослаш булган 1 .

    Туккиз машхур козилардан бири булган Убайдулло ибн Умар Аддабусий (12 аср), аллома Абу Хавс Аннасафий (12 аср), бухоролик Тожушшаъриа, биринчи ва иккинчи Садрушшаъриалар (14 аср), Абул-азиз Маргиноний ва унинг угли Абулхасан Захируддин (11 аср), Абу Амр Албайкандий (12 аср) ва Алкаффонушшоний (10 аср) каби улкан олимлар куп сонли уз илмий асарлари билан, ислом хукукшунослиги ривожига катта ва унутилмас хисса кушганлар.

    Мазкур олимлар орасида улкан хукукшунос Бурхонуддин Абулхасан Али ибн Абубакр ибн Абдужалил ал-фаргоний ал-Маргилоний узига хос юксак мавкега эга. У саккиздан ортик мухим илмий хукукий китоблар муаллифидир. Унинг энг мухим асари “Ал-Хидоя” китоби ислом хукукшунослиги илмида уз мукаммаллиги, илмийлиги ва хаетийлиги билан эътибор ва шухрат козонган. Бу китоб энг муътабар ва мукаммал хукукий манбалардан бири сифатида кулланиб келиб, унинг устида етти ярим аср давомида ишланиб келинмокда. У турли тилларга таржима килиниб, унинг матни устида унлаб атокли илимлар томонидан шархлар, хошиялар ва изохли асарлар езилиб келган ва баъзан унинг матнини осонрок урганиш учун кискартирилган. Ана шундай китоблардан бири 13 аср хукукшунос олими Тожушшаъри лакаби билан шухрат козонган Махмуд ибн Садрушшаъриа (1) уз невараси иккинчи (кичик) Садрушшаъриа учун таълиф этган. “Викоятур ривоя фе месоилил Хидоя” китобидир. Бу китоб турт жилдлик “Хидоя” китобининг энг мухим масалаларини уз ичига олади.

    1.Узбекистонда ижтимоий фанлар. 1998 й., 3-сон, 54-56 бетлар.

    Унинг невараси 2 (кичик) Садрушшариа Бухоролик олим Убайдулло ибн Масъуд ибн Тожушшаъриа айтишича, бу китобдек сузлари муъжаз, мазмуни аник ва тула иккинчи китобни замон ахли курган эмас. У аввало, шу китобга шарх езади, сунгра баъзи бир укувчилар “Викоя” китобини узлаштириб олишга кодир эмаслигини сезиб ундаги энг зарурий масалаларни танлаб олиб уни кискартиради ва “Аннукоя” (танланган) е “Мухтасарул-Викоя” деб атайди.

    “Мухтасарул-Викоя” куп асрлардан бери уз ихчамлиги, муъжазлиги ва равонлиги билан шухратга эга булиб, “Кичик Хидоя” сифатида мусулмон мамлакатларида кулланиб келинмокда 1 .

    Фанни классификация килиш муаммоларига тааллукли 11аср иккинчи ярми 18аср мусулмон шарки олимлари ишлари асосан диний илмларга багишланган эди. Улар диний илмларга купрок эътиборни каратбилар, унинг мохиятини очиб беришга эътибор бердилар.

    Илмлар классификациясига багишланган асарларнинг бирнеча муаллифлари, факат диний илмларни илм сифатида тан олар эдилар. Лекин бир неча материалистик денекарашдаги олимлар хам бор эдики, улар дунени материалистик нуктаи назардан урганишни биринчи уринга куярдилар.

    Куриб чикилаетган даврнинг энг биринчиларидан булиб Хамид ал-Газзолийни (1058-1111) айтиб утиш керак. Уурта аср олими, билимдони булиб, бир катор фалсафик, мантикий, этикага оид, библиографик, диний, суфизмга оид асарлар яратди. Ал Газзолийни фанларни классификация килиш хам кизиктирган ва узининг “Ихта улум ад-дин” (“Диний илмларнинг дунега келиши”) асарининг кискартирилган шакли “Кимеи саодат” да куриб чиккан.

    Ал-Газзолий физикани табиий фан деб хисобларди ва уни бир канча боб ва булимларга ажратган.

    Уша даврнинг йирик вакилларидан яна бири Абул Хасан ибн Усмон Абу ал-Жулатий ал-Хужвари ал-Газнафий (ваф. Тах. 1071). Ал-Хужвари хамма фанларни икки категорияга ажратади.

    1.Аллохнинг сифатларини урганадиган диний илмлар.

    2.Яратилганлар ва куллар илми. Бу уларнинг фаолиятарини аниклайди ва Аллохни англаш.

    1.Узбекистонда ижтимоий фанлар. 1994 йил, 8-сон, 55-56 бетлар.

    Ал-Газзолийнинг илмларни классификация килиш йулини Абу Абдулла Мухаммад ибн Умар ибн Хсайн, тахаллуси фахриддин Розий (1148-1210) давом эттирди. У фалсафа, мантик, тиббиет илмларининг билимдони булиб, форсийда шеърлар езган.

    Фахриддин Розийнинг илмларни классификацияси “Жами ал-улум” (“Илмлар туплами”) асарида еритиб берилган булиб, асар сузбошисида уни бу асарни езишга сабаб булган нарсаларни айтиб утади. Унинг максади инсонларни “илмларда” еритиш. Сузбошидан куриниб турибдики, Фахриддин Розий уз олдига диний илмларнинг ахамиятини очиб ва еритиб беришни максад килиб куйди. Унинг хисобича факат бу “хакикий билимлар” урганишга арзир эди. Фахриддин Розий узининг бу классификациясига 61 фанни киритади, уларнинг хаммаси бир максадга, яъни диннинг ахамиятини хар томонлама урганиш ва ейишга каратилган эди.

    Фахриддин Розий соф диний илмлардан ташкари табиий илмларнинг ахамиятини хам айтиб утади.

    Марказий Осие ва Эронда 13 асрда илмий ва фалсафий фикрлари билан машхур Насриддин Тусий тахаллуси билан машхур булган Мухаммад ибн Мухаммад ибн Хасани Тусий (1201-1272)бор эди. Унинг илмлар классификацияси “Асос ал-иктибос” ва йирик “Ахлоки Носирий” асарида акс этган. Бу асарларда дунени англаш, ахлок, жамиятга караш ва унинг фаолият курсатиш шартлари еритиб берилган 1 .

    9-11 асрлар Араб халифалигининг ривожланиш даври булди. Кишлок ва шахар хужалиги, хунармандчилик, маданият, унинг таркибий кисми булган фан узининг юксак чуккисига эришди.

    Марказий Осиенинг Узида эса илмий билимларнинг ривожланиши жараени кетаетган эди ва бу худуд куп вактлар мобайнида Шаркнинг йирик тараккиет маркази булиб колди. Бу тараккиетнинг пойдеворини йирик мутафаккирлар Мухаммад ибн Мусо ал-Хоразмий, Ахмад ал-фаргоний, Абу Наср Форобий в.б. куйдилар. Булар кейинги асрлардаги ижтимоий-фалсафий, илмий фикрнинг тараккиети учун асос булди.

    10аср 11аср бошларида абу Райхон Беруний, ибн сино каби етакчи энциклопедист олимларни етишиб чикдилар.

    1.Обшественные науки в Узбекистане. 1995г., №9, 68-72 стр.

    9-11асрлардаги мусулмон оламига, энг аввало Марказий Осиедаги мусулмон оламига назар ташлар эканмиз, деб езади академик Н.И.Конрад-бизга маълумки, бу юз йиллик уша давр илм, фалсафа, маорифининг ривожланишида жуда катта урин олди.

    Маълумки, ал-форобий, ибн Сино , ал-Хоразмий, ал-Беруний ва бошкалар кадимги дуне фалсафик ва илмий меросига таяниб, бу юксалишнинг уша вактдаги илмий ва фалсафий фикрларига йуналиш бардилар.

    Шуни таъкидлаш лозимки, тарихий илдизларга эга булган Хоразм тараккиети хаммухим уринларни эгаллайди. Айнан шу даврда-хоразмлик Абу Наср ибн Ирок, Абул Хасан Азархури ибн Уштаз Жашнос, Абу Али ал-Хбубий, Абул Хасан ибн Бамшоз, Абул Хайр ибн ал-Хаммор в.б.бу даврда яшаб ижод этганлар 1 .

    Сомонийлар хукмронлиги даврида Хуросон ва Мовароуннахр маданий хаетида катта юксалиш кузатилди, Марв, Бухоро, Самарканд ва Урганч уз даврининг маданий марказлари сифатида донг таратди.

    Араб истилоси даврида зурлаб исломлаштириш ахоли учун бегона булган араб тилининг жорий этилишига олиб келди.

    Араб тили факат мусулмонакоидларида, расмий амалдорлар доирасидагина эмас, балки форс, хоразм, сугд аслзодалари мухитида хам куллана бошланди.

    10 асрнинг урталарига кадар барча илмий асарлар араблар араб тилида битилди. 10аср урталаридангина Мовароуннахр ахолиси форс-тожик тилида еза бошладики, у бизнинг кунларгача скланиб колган.

    Энг маданий шахарлардан бири Бухоро эди, зеро бу ерда сарой ва давлатнинг марказий идораси жойлашган эди. Бухоро узининг амир саройидаги кутубхонаси билан хам донг чикарган эди.

    9-11асрларда Марказий Осиеда араб тилида асарлар езган олимлар етишиб чикдилар. Масалан, буюк математик Абу Жаъфар ибн Мусо ал-Хоразмийва Ахмад ал-Фаргоний.

    Сомониййлар хукмронлиги даврида Ал-Фаробий, Абу Али Ибн Ссино ва Абу Райхон Беруний каби мутафаккирлар етишиб чикди. Шарк фалсафасининг буюк ютуклари Уртаосиелик олим Абу Наср форобий

    1.Обшественные науки в Узбекистане. 1994г., №8, 49-50 стр.

    (837-950) номи билан богланган. У янги платончи ва янги пифагорчи доираларни унсурлардан тозалаб Аристотель меросини кайта дунега келтирди.

    8асрнинг 2-ярми ва 9асрнинг биринчи ярмида дуневий билимлар жадал ривожланди.

    Е.Э.Бертельс дуневий билимларнинг ривожланишини ижтимоий омил- араблар зулмига махкум булган халкларнинг ислом б-н тухтовсиз курашига боглайди. Хинд, Марказий Осие, Эрон ва айникса юнон илмий фикрининг ютукларини кенг ейишга олиб келди.

    Хинд, Эрон, араб-юнон тилларидан, тиббиет, риезат, психология ва бошка фанларга доир куплаб китоблар таржима килинди.

    Маъмун халифалик килган даврда катта кутубхонага ва расадхонага эга булган узига хос фанлар академияси «Донолик уйи»нинг фаолияти гуллаб яшнади. Урта аср риезат фанининг асосчиси Мусо ал-Хоразмий (780-830) эди.»Алгоритм» ва «Алгебра» атамлари унинг номи блан богликдир. Мусо Хоразмий Маъмун даврида «Донолик уйи»да ишлаган риезиетчи ва мунажжимларнинг бутун сулоласига бошчилик килди.

    9 асрнинг яна бир машхур фалакиетчиси уртаосиелик Мухаммад ал-Фаргонийдир. Унинг «фалакиетга кириш калити» асари фалакиет фани тараккиетида мухим ахамиятга эга булди.

    Лекин шуни хам айтиб утиш керакки, бу даврнинг хукмрон маъфкураси ислом дини эди.

    13-12 асрларда кескин гоявий кураш жараенида табий ва риезиет фанларининг айрим сохалари билан бир каторда фалсафа хам тобора ривожлана борди. Уша даврнинг гоявий-фалсафий хаетида икки карама-карши йуналиш кузга ташланди.Уларнинг бири расмий ислом ва дуневвий билимларга таянган фалсафадан иборат эди.

    Юнон фалсафий фикрнинг Александрия давридаек (эрмизнинг 2-3а)фаннинг айрим сохалари фалсафадан ажралиб чика бошлаган булса-да, у хамон унверсал ва хамма нарсани уз ичига олувчи билим булиб колди.

    Марказий Осие араблар томонидан истило килинганидан бир аср кейин янги маданият шакллана бошлади, унинг гулаб-яшнаш даври 9-12асрларга тугри келди. Унинг барча сохаларида дастлаб араб ислом маданиятининг кучли таъсири, шунингдек араб ва махаллий анъаналарнинг узаро таъсири хам сезиларли эди.Мафкура сифатида ислом, илм ва илохиет тили хукмрон булди.

    Шуни хам алохида таъкидлаш керакки, Марказий Осиега кириб келган даврда ислом хали тугалланган диний тизим булиб шаклланмаган эди, бунинг учун унга турт асрдан (8-11) купрок вакт керак булди.

    Куръонни талкин килиш, хадисларни туплаш, 9-11асрларда шариат конунларини ишлаб чикиш асосан Эрондаги Хамадон, Хуросондаги Балх, Машхад, Нисо,

    Марв, Хирот, Урта Осиедаги Бухоро, Самарканд, Термиз шахарларда содир булди.

    Шуни алохида таъкидлаш лозимки, Марказий Осие халклари маданияти тарихида Исломнинг роли хакида суз борганда айнан юкорида тавсифланган давр ва махаллий халкнинг маданияти назарда тутилади.

    Таълим ва маориф масаласида хам ислом маълум роль уйнайди. Мадраса ва мактабларда болаларни укитишасосан диний булиб, оддий савод чикарилган.Тарихнинг айрим даврларида катор ислом мадраса,академия, дорурфурунларида риезиет (математика),ал-Жабр (алгебра), хандаса (геометрия), илм ан-нужум (астрономия), жугрофия, тарих, араб тили ва адабиети ва бошка дуневий фан хам ургатилган.Хуллас, бу ислом укув юртларисиз факат атокли олим,шоир,комусий мутфаккирларгина эмас, балки умуман саводли кишиларнинг чикишининг узи мумкин булмас эди. Меъморий бинолар ¢ша давр ато=ли меъморлари ва бинокорларнинг а=л-заковати билан барпо =илинган маданият дурдоналари хисобланади. Бу ёдгорликларнинг барпо этиш ва са=лашда ислом дини ижобий роль уйнаганлиги шубхасиздир.

    Жамиятда умуман диннинг, хусусан Исломнинг хал= оммасига ахло=ни сингдиришдаги ва таргиб =илишдаги роли `оят каттадир. Бу ислом =оидаларига асрлар давомида амал =илиб келинган, хозир амал =илинади.

    Ислом ва унинг му==адас китоби +уръони Каримдаги тавсия а талаблар уз асосига кура умуминсоний ахло= =оидаларидан иборатдир.

    Бундан таш=ари +уръон хадис ва шариатда кишиларнинг хаети ва турмушини адолатли бош=аришга =аратилган к¢пгина тадбирлар:чунончи, уз мехнати, хунари билан яшаш, бош=алар мулкига хиенат =илмаслик, ота-оналар, бевалар, етим-есирлар ща=ида гамх¢рлик =илиш, уз болаларини бо=иш ва тарбиялаш =онун =илинган, манманлик, адоват, хасад, хасиалик, мунофиклик, таккабурлик в,х, =ораланган.

    Шунинг учун хам ислом дини хам хал= хаетида турмуш тарзи сифатида хам номоен б¢лади. Бу =оидаларга хал= куп асрлар давомида амал =илиб келган.

    Исломнинг хал=лар хаети, турмуши ва анъаналарига чу=ур сингиб кетганлиги боиси хам ана шундадир 1 .

    Сәламәт тәндә — сәламәт акыл.

    В ЗДОРОВОМ ТЕЛЕ – ЗДОРОВЫЙ ДУХ.

    SOUND MIND IN A SOUND BODY

    Унынчы дәрес. Десятый урок. Tenth Lesson

    1. Буш вакытны үткәрү турында ничек әйтәбез? Как говорим о проведении свободного времени? How to speak about making good use of spare time? изменить

    2. Көндәлек режим турында ничек сөйләшәбез? Как говорим о режиме дня? How to speak about daily schedule?

    3. Гигиена таләпләре турында ничек әйтәбез? Как говорим о правилах гигиены? How to speak about fulfilling hygienic requirements? исправить

    4. Дөрес туклану турында ничек әйтәбез? Как говорм о правильном питании? How to speak about healthy nutrition?

    5. Сәламәтлек турында ничек сөйләшәбез? Как разговариваем о здоровье?How to talk about health?

    6. Эшнең үтәлү дәрәҗәсен ничек белдерәбез? Как выражаем степень протекания действия? How to express the degree of an action’s accomplishment degree?

    Буш вакытны үткәрү турында ничек әйтәбез? Как говорим о проведении свободного времени?

    How to speak about making good use of spare time?

    +1. Тыңлагыз, кабатлагыз һәм укыгыз. Прослушайте, повторите и прочитайте. Listen, repeat and read.

    — Буш вакытыңда нишлисең?

    — Саф һавада йөрим, газеталар укыйм, телевизор карыйм, музыка тыңлыйм.

    — Что делаешь в свободное время? What do you do in your spare time?

    — Гуляю на свежем воздухе, читаю газеты, смотрю ТВ, слушаю музыку. I walk in fresh air, read newspapers, watch TV, listen to the music.

    2. Укыгыз. Прочитайте. Read.

    Мин буш вакытымны файдалы үткәрергә тырышам. Кичләрен дусларым белән саф һавада йөрим, спорт белән шөгыльләнәм. Җәен су коенам, футбол һәм волейбол уйныйм. Кышын чаңгыда, тимераякта шуам, хоккей уйныйм. Шулай ук кинотеатрларга, клубларга йөрү дә миңа бик ошый. Аннан мин яхшы кәеф белән кайтам.

    3. Җавап бирегез. Ответьте. Answer the questions.

    Буш вакытта нишләргә яратасың? Җәен син ничек ял итәсең? Кышын тимераякта яки чаңгыда шуасыңмы? Синеңчә, саф һавада йөрү файдалымы?

    Буш вакытны ничек үткәрергә кирәк?

    ИСТӘ КАЛДЫРЫГЫЗ! ЗАПОМНИТЕ! MEMORIZE!

    уйнарга –играть- to play

    саф һавада йөрергә –гулять на свежем воздухе- to walk in fresh air

    спорт белән шөгыльлән-ергә –заниматься спортом to go in for sport

    чаңгыда шуарга – кататься на лыжах- to ski

    тимераяк –коньки — skates

    файдалы –полезный- healthy, useful

    4. Диалогларны тулыландырыгыз. Дополните диалоги. Complete the dialogues.

    — Вакытны файдалы үткәрү өчен, .

    5. Үрнәк буенча диалог төзегез. Составьте диалог по образцу. Make up a dialogue according to the model.

    — Ял көннәрен ничек үткәрдең?

    — Бик яхшы. Шимбә көнне ипподромга бардым, ә кичен дусларымны кунакка чакырдым. Якшәмбе көнне без урманга бардык һәм чаңгыда шудык.

    Көндәлек режим турында ничек сөйләшәбез? Как говорим о режиме дня?

    How to speak about daily schedule?

    +6. Тыңлагыз, кабатлагыз һәм укыгыз. Прослушайте, повторите и прочитайте. Listen, repeat and read.

    — Гадәттә сәгать ничәдә йокыдан торасың?

    — Сәгать сигезенче яртыда.

    Обычно, во ссколько встаёшь?What time do you usually get up?

    — В половине восьмого. At about half past seven.

    +7. Текстны тыңлагыз, укыгыз һәм сорауларга җавап бирегез. Прослушайте текст, прочитайте и ответьте на вопросы. Listen to the text, read and answer the questions.

    Гадәттә, мин сәгать җидедә йокыдан торам. Иртән торгач, юынам, киенәм, иртәнге ашны ашыйм һәм укуга китәм. Дәресләр тугызынчы яртыда башлана. Көн саен без 5-6 сәгать укыйбыз. Дәресләрдән соң мин ашханәдә көндезге ашны ашыйм. Аннары китапханәгә керәм һәм анда газета һәм журналлар укыйм. Өйгә кайткач, юынам, кичке ашны ашыйм һәм ял итәм: музыка тыңлыйм, дусларым белән телефоннан сөйләшәм. Кайвакыт телевизордан кызыклы тапшыруларны карыйм. Ял иткәч, дәресләргә әзерләнәм: дәреслекләрне укыйм, Интернеттан кирәкле мәгълүматны эзлим һәм өйрәнәм. Кичләрен дусларым белән аралашам, алар белән саф һавада йөрим. Гадәттә, мин 23 сәгатьтә йокларга ятам.

    Ял көннәрендә мин соң торам, көндез өйдә булам. Кичләрен без дусларыбыз белән кафега, клубка барырга, спорт ярышларын карарга яратабыз. Вакытымны файдалы һәм күңелле үткәрергә тырышам.

    ? Син сәгать ничәдә торасың? Укуларың сәгать ничәдә башлана һәм ничәдә бетә? Дәресләрдән соң син нишлисең? Кичләрен нәрсәләр белән шөгыльләнәсең? Ял көннәрендә нишләргә яратасыз?

    8. Укыгыз. Прочитайте. Read.

    Китапханәгә кереп, ул яңа китаплар алды. Газета укып, мин яңалыклар турында беләм. Вакытны күңелле үткәргәч, кәефебез яхшы була. Өйгә кайткач, мин башта бераз ял итәм, аннары дустыма хат язам. Эшкә киткәнче, әнием минем белән саубуллаша. Без парктан сөйләшә-сәйләшә кайттык. Ул көлә-көлә җәйге ялы турында сөйләде. Миңа әйтмичә, беркая да китмәгез. Дәрестә булмагач, ул бернәрсә дә аңламаган. Җылы киенеп, балалар урамга чыктылар.

    -ын/-ен/-н – фигыльнең кайтым юнәлеше кушымчалары -аффиксы возвратного залога глагола- Reflexive Voice suffixes.

    юына –умывается- (he) washes himself, киенә одевается- (he) dresses himself, бизәнә наряжается- (she) makes up herself.

    9. Җөмләләрне дәвам итегез. Продолжите предложения. Complete the sentences.

    Кибеткә кереп, мин . Дәрескә килгәнче, ул .

    Алар, шатлана-шатлана, . Мәскәүгә баргач, син . Җәй җиткәч, сез .

    10. Җавап бирегез. Ответьте. Answer the questions.

    Иртән торгач, башта нишлисең? Көндез кайда ашыйсың? Кичә син кем белән очрашып сөйләштең? Өченчекөн дустың, тырыша-тырыша, нәрсә язган? Берсекөнгә сиңа кая барырга кирәк? Кичләрен син саф һавада йөрисеңме? Дусларың белән очрашкач, нәрсәләр турында сөйләшергә яратасың? Быел әниең кайда ял итәчәк? Былтыр сез ничек ял иттегез?

    ИГЪТИБАР ИТЕГЕЗ! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ! PAY ATTENTION!

    Иртә –иртән –иртәнге; утроутром- утренний; Morning – in the morning – morning (adj.)

    Көн –көндез – көндезге; день – днём-дневной;- Day – in the afternoon – afternoon (adj.)

    Кич — кичен – кичке; вечер- вечером- вечерний; Evening – in the evening – evening (adj.)

    Төн- төнлә –төнге; ночь-ночью- ночной; Night – at night – night (adj.)

    11. Җөмләләрне тулыландырыгыз. Дополните предложения. Complete the sentences.

    Өйдән чыкканчы, мин . шалтыраттым. Бу кызыклы китапны укып, ул . турында күп мәгълүмат алды. Китапханәгә кереп, без . таныштык. Кирәкле китапны тапкач, алар . рәхмәт әйттеләр. Быел март аенда дустым . катнашты. Мине күргәч, әбием . Сиңа әйтмичә, мин . бармаячакмын. Бу хикәяне укымагач, ул укытучының . җавап бирмәде. Бернәрсә дә әйтмичә, алар . чыктылар. Телефоннан сөйләшә-сөйләшә, син . яздың?

    12. Җавап бирегез. Ответьте. Answer the questions.

    Бу вакытта син нишлисең?

    13. Сораулар куегыз һәм җөмләләрне укыгыз. Поставьте вопросы и прочитайте предложения. Make up questions, read the sentences.

    . Кичә кичен без саф һавада йөрдек.

    . Сәяхәттән кайткач, дустыма кунакка бардым.

    . Телезизор карап, яңалыклар турында беләбез.

    . Былтыр дустым Италиягә барган.

    . Дустымның буш вакыты бик аз, чөнки ул күп эшли.

    . Казанга килгәч, туристлар шәһәрнең тарихи урыннары белән танышалар.

    . Иртәгә көндез Тукай урамында очрашырбыз.

    . Бишле алгач, ул, шатлана-шатлана, әнисенә шалтыратты.

    ИСТӘ КАЛДЫРЫГЫЗ! ЗАПОМНИТЕ! MEMORIZE!

    Иртән –уторм- in the morning, көндез –днём- in the afternoon, кичен –вечером- in the evening, берсекөнгә- послезавтра- the day after tomorrow, өченчекөн- позавчера- the other day, быел –в этом году- this year, былтыр-в прошлом году- last year – вакыт рәвешләре –наречия времени- adverbs of time.

    14. Үрнәк буенча диалог төзегез. Составьте диалог по образцу. Make up a dialogue according to the model.

    — Былтыр кайда ял иттегез?

    — Ә быел кая барачаксыз?

    — Минемчә, Төркиягә барырбыз.

    +15. Мәкальләрне тыңлагыз һәм истә калдырыгыз. Прослушайте пословицы и запомните. Listen to the proverbs and memorize them.

    Сокращения, применяемые в тексте. Ув

    Сокращения, применяемые в тексте.

    ИГИРНИГМ – институт геологии и разведки нефтяных и газовых месторождений;

    Уз НИПИнефтегаз (Уз ЛИТИнефтгаз) – Узбекский научно-исследовательский и проектный институт нефти и газа;

    ГКЗ – государственная комиссия по запасам;

    ФНГР – Ферганский нефтегазоносный регион;

    СНГР – Сурхандарьинский нефтегазоносный регион;

    БХНГР – Бухаро-Хивинский нефтегазоносный регион;

    ЮЗГНГР – Юго-Западно-Гиссарский нефтегазоносный регион;

    УНГР – Устюртский нефтегазоносный регион;

    ГТК – геолого-технический комплекс;

    ГТН – геолого-технический наряд;

    ФЕС – фильтрационно-емкосные свойства;

    САФ – соляно-ангидритовая формация;

    ПАВ – поверхностно-активные вещества;

    ГВК – газо-водяной контакт;

    ГНК – газо-нефтяной контакт;

    ВНК – водо-нефтяной контакт;

    АВПД – аномально-высокое пластовое давление;

    АНПД – аномально-низкое пластовое давление;

    УБТ – утяжеленные буровые трубы;

    СПО – спуско-подъемные операции;

    ПЖ – промывочная жидкость;

    ГИС – геофизические исследования скважин;

    КС – кажущееся удельное электрическое сопротивление пород;

    ДС – диаметр скважины;

    ПС – потенциал собственных поляризаций;

    МГК – нейтронный гамма-каротаж;

    ГГК – гамма-гамма каротаж;

    НКТ – нейтронный каротаж по тепловым нейтронам;

    НКНТ – нейтронный каротаж над тепловыми нейтронами;

    АК – акустический каротаж;

    БКЗ – боковое каротажное зондирование;

    МКЗ – микрокаротажное зондирование;

    БМК – боковой микрокаротаж;

    АКЦ — акустический каротаж качества цементирования;

    ОЦК – отбивка цементного кольца;

    ТК – термический каротаж;

    РК – радиоактивный каротаж;

    ЯМК – ядерно-магнитный каротаж;

    ИК – индукционный каротаж;

    МОГТ – метод общих глубинных точек;

    ВСП – вертикальное сейсмическое профилирование;

    ОПК – опробование пластов на каротажном кабеле;

    ИП – исследование пластоиспытателем;

    КМПВ – корреляционный метод приломленных волн.

    Саф пособие

    Копипаст с форума альянса Starry Silence (на правах рекламы).

    Пчелы против меда, рок против наркотиков, Василий против доната. ©

    Обменяю ваш минерал на мой веспен!

    Можно. Отправляйте вручную, а не через кнопку «переработка». Для управления скоростью есть переключатель, можно регулировать от 10% до 100%.

    Немного о Тосах.

    Последнее время много игроков задают одинаковые вопросы в стиле «как быстро развиться за тоса?», «что строить тосу из построек и флота?», «не могу понять как открыть силу Кхалы.» и тд. Это говорит о том, что «тосы пошли в массы». Поэтому, чтобы не распинаться каждый раз, пишу краткий гайд на тосов.

    Итак, если у вас появился акк тоса, то значит должны иметь общие представления об игре, иметь как минимум 1 аккаунт террана или ксерга с более, чем 100 тысячами очков общей статистики, либо друзей с не меньшим числом очков, поэтому переходим к делу без лишних слов.
    Сначала нам надо развиться до Колонизационной Технологии и построить Сеятель — аналог Колонизатора терран и Люркера ксергов. Для этого нам нужны ресы, которые будем быстренько фармить. Строим 2 уровня Пилона, Звездные Врата, берем в наборах для новичков либо 1 Шаттл, либо два Курьера. Курьеры чуть-чуть побыстрее и имеют возможность переработки лома, но шаттлы более вместительные, поэтому что взять — решайте сами. Я бы лично взял курьеров. Своим первым аккаунтом находим подходящего ишака и начинаем фарм.

    Дальше выполняем первые три задания, постоянно фармим ишек, строим курьеры, шаттлы, апаем Гиперсвязь для увеличения числа флотов в полете, Звездные Врата для ускорения призыва флота и строим Оружейный Цех для возможности исследовать технологии. Как наберем достаточный поток ресурсов, что врата не справляются с постройкой флота, требования для колонизационной технологии выполнены и она исследована, строим колонизаторы и отправляемся выбирать альянс.

    Настойчиво советую не строить нексусы и дроидов на стартовой планете, постарайтесь обойтись одним фармом, так как потом вы просто замучаетесь строить Авианосцы для перевозки тех самых построенных дроидов. Помните, что дроиды — это добывающие юниты, которые не могут летать сами, а авиносцы — не дешевая игрушка по началу.

    Прилетев в сеть альянса, колонизируем планету обязательно в зоне действия Концентратора Пси Полей, причем обращаем внимание в основном только на диаметр и тип планеты. Температура планеты для тоса имеет в 4 раза меньшую важность, чем для террана/ксерга из-за того, что зависимость выработки веспена от температуры у тоса в 4 раза меньше, а выработка энергии от температуры не зависит вовсе. Поэтому ищем подходящие по типу планеты с диаметром менее, чем 8000 км. Почему нужно выбирать такие планеты — описано в пункте 3 этой темы. Естественно, если вы не собираетесь использовать в будущем Планетарных Потрошителей (в народе просто петухов), то можете не заморачиваться на диаметре и колонизировать все что угодно.

    Как поставили будущую столицу, начинаем на ней строить уже инфраструктуру. Нексусы, Пилон, Фазовый Рефлектор, Ассимилятор, забиваем нексусы «под завязку» дроидами. Вместимость нексусов указана в их инфо, обратите внимание, что для разных нексусов вместимость разная! Не пытайтесь построить дроидов в начале больше, чем вмещает нексус, сейвить лишних дроидов это очень не комфортно. Рефлектор и ассимилятор предназначены для того, чтобы увеличить эффективность работы дроидов, на определенную долю, но так же и увеличивает их энергопотребление, то есть по сути просто позволяет получить большую производительность меньшей группы дроидов не вылезая ими из вместимости нексусов. Сказал мудрено, но по сути это так и есть. На самом деле при копке реса дроидами куда выгоднее построить их побольше, чем апать дорогостоящие 10+ рефлектор и 16+ ассимилятор, но в таком случае вы рискуете их потерять в обычном бою, поэтому лучше переплатить за безопасность и спокойно копать, закрыв дроидов нексусами.

    Как инфраструктура налажена хотя бы на паре планет, а прирост реса от фарма ишек уже не такой вкусный, переходим к постройке флота. На данный момент из адекватных легкодоступных боевых юнитов у тоса есть только Хранитель. Корсары не подходят для фарма реальных игроков, так как не могут атаковать наземные цели, а у курьеров и дистилляторов уже не хватает атаки для уничтожения более тяжелых единиц противника. Скауты упороты администрацией ниже плинтуса. Строим хранителей и не паримся. В дальнейшем, когда хранителей уже не будет хватать по мощности, начинаем строить Излучатели Пустоты, они имеют хорошие показатели для своей стоимости, приличную скорость и они довольно универсальны. Ни в коем случае не советую сразу с самого начала пытаться строить Квантовые Разрушители, они очень дорогие для своих параметров, невероятно медленные и прожорливые по топливу, строятся только как универсальный юнит для уничтожения среднего флота противника всех трех рас, топовая игрушка на мой взгляд. Существует альтернатива развития тосу-пиратодрочеру через корсаров, но я лично не пробовал.

    Про врата искривления тосов. Врата искривления работают 10 минут, потом сутки отдыхают, ускоряют в 1.8^L раза призыв флота, если активны.

    Существует фича, которая позволяет строить мгновенно громные количества флота практически мгновенно благодаря вратам. Для этого надо поставить в стройку дорогой долгостроящийся (минимум Авианосец, лучше Патриархат/Матриархат), а после него уже ставить в стройку остальную очередь строительства. Пусть t (минут) — время, прошедшее с момента начала постройки первого юнита, а T (минут) — общее время постройки очереди. Если в момент активации врат будет выполнено условие (t+10)*1,8^L > T, то вся очередь постройки выйдет из врат мгновенно.

    По поводу миссий за Тосов.

    4 миссия выполняется путем отправки в экспедицию любого одного юнита на 1 час, шанс встретить в экспе Зератула довольно большой, у меня вышло с 7 попытки, летал 1 шаттлом на 1 час, за выполнение миссии открывается проходная технология Сила Кхалы. Не выполнив 4 миссию вы не сможете продолжить развитие, поэтому как только она откроется — сразу же приступайте к выполнению.

    7 миссия выполняется тоже в экспе, надо слать экспедицию в рукав с 300 по 600 для поиска артефакта. Из-за того, что не так давно администрация проекта изменила способы перевозки артефактов, то скорее всего в экспу придется слать или 1 Авианосец или купленный в дендре (вытащенный в экспе?) Джаггернаут на несколько часов. Ну если вы вообще счастливчик и до выполнения 7 миссии вытащили ветку, то отправляйте Исследователя. Насколько мне известно, при активной этой миссии шанс найти артефакт возрастает значительно, так что более 20 экспедиций не потребуется. За выполнение дают 7 хайдов.

    8 миссия — набрать 25000 очков. Награда — 1 авианосец.

    9 миссия заключается в том, что необходимо атаковать планету [1000:1:2]. Раньше там был небольшой флот сюжетника Overmaind из чего-то вроде 1000 баклуш и 1 узурпатора, но потом по какой-то причине он перестал респауниться и в данный момент, поэтому шлем 1 любой юнит просто в атаку, в награду получаем 1 Патриархат и 1 Матриархат.

    Первые миссии описывать не стал, так как справится и детсадовец, а остальные присутствуют и у других рас. Обращаю внимание на то .что отсутствует 10 миссия, что сосбственно не играет никакой роли, кроме того, что не будет возможность получить халявный астер =(.

    Как только вы разобрались с тосами и все-таки решили развивать аккаунт, вам следует прочитать эту статью.

    На этом у меня все, если будут замечания — пишите в личку, либо в эту тему, обсудим.

    С уважением, ваш Ulrezaj 22.09.2016

    Лайк в репку, если понравилось.

    UPD 21.02.2018 Актуализировано.

    —————————————
    У тебя есть враги? Хорошо. Значит в своей жизни ты что-то когда-то отстаивал.
    © Уинстон Черчилль

    Убей всех, и я тебя обниму!
    © by Gella

    Индив план воспит саф гул

    Индивидуальный план воспитателя
    повышения профессионального уровня
    на межаттестационный период
    2014-2018 г.г.

    Составила : воспитатель первой квалификационной категории Сафиуллина Г.З.

    Образовательная деятельность: воспитатель первой квалификационной категории МБДОУ «Алтынчеч» г.Буинска Буинского муниципального района Республики Татарстан

    Педагогический стаж работы (по специальности) — 18 лет, в данной должности – 4 года, в данной организации — 4 года.
    Дата начала работы над темой – 2014 год
    Предполагаемая дата окончания работы – 2018 год

    ТЕМА:
    «Использование здоровьесберегающих технологий в работе с детьми дошкольного возраста»

    Актуальность:
    Актуальность состоит в решении проблемы сохранения и укрепления здоровья дошкольников. Одним из путей решения является комплексный подход к оздоровлению детей через использование здоровьесберегающих технологий, без которых немыслим педагогический процесс современного детского сада. Их внедрение строится на формировании осознанного отношения ребёнка к своему здоровью, которое, в свою очередь, должно стать системообразующим фактором модернизации физкультурно-оздоровительной деятельности современного детского сада.
    Таким образом, можно сказать, что только круглогодичный, системный подход к организации физкультурно-оздоровительных, лечебно-профилактических мероприятий позволит эффективно способствовать укреплению и сохранению здоровья воспитанников. Даст позитивную динамику оздоровления детского организма, позволит достичь положительных результатов: повышения уровня физической подготовленности, повышения индекса здоровья детей, положительную динамику в распределении по группам здоровья, профилактику и коррекцию отклонений физического развития воспитанников. Использование специальных форм здоровьесберегающих технологий с применением развивающей программы оздоровления, приводит не только к сохранению, но и к развитию здоровья воспитанников.
    Только здоровый ребенок с удовольствием включается во все виды деятельности, он жизнерадостен, оптимистичен, открыт в общении со сверстниками и педагогами. Это залог успешного развития всех сфер личности, всех ее свойств и качеств.

    Цель: создание комплексной системы физкультурно-оздоровительной работы с детьми, направленной на сохранение и укрепление здоровья детей, формирование у родителей и воспитанников ответственности в деле сохранения собственного здоровья и изучение здоровьесберегающих технологий , как форму организации образовательной деятельности.

    Задачи здоровьесберегающих технологий :
    1.Оздоровительные–развитие и укрепление костей, мышечной, сердечно-сосудистой, дыхательной, нервной систем, внутренних органов: развитие движений, а также закаливание организма ребенка.
    2.Образовательные – формирование навыков выполнения основных движений; привитие навыков правильной осанки, навыков гигиены, освоение знаний о своем организме, о здоровье; формирование представлений о режиме, об активности и отдыхе.
    3.Воспитательные задачи- формирование нравственно-физических навыков; выработать у детей потребность, привычку к ежедневным занятиям физическими упражнениями как потребность к физическом совершенстве; воспитание культурно-гигиенических качеств.

    Формы организации здоровьесберегающей работы:

    1. физкультурные занятия
    2. самостоятельная деятельность детей
    3. подвижные игры
    4. утренняя гимнастика (традиционная, дыхательная, звуковая)
    5. двигательно-оздоровительные физкультминутки
    6. физические упражнения после дневного сна
    7. физические упражнения в сочетании с закаливающими процедурами
    8. физкультурные занятия на прогулке
    9. физкультурные досуги
    10. спортивные праздники

    1. Показ упражнений, пояснение, разучивание.
    2. Применение наглядных схем.
    3. Имитация упражнений.
    4. Исправление ошибок.
    5. Оценка и самооценка двигательных действий.
    6. Соревновательный эффект.
    7. Контрольные задания.
    8. Игры и игровые упражнения.

    Ожидаемые результаты:
    1.Создание образовательной среды, формирующей здоровую, физически развитую, социально адаптированную, увлечённую спортом личность, сознательно использующую знания о здоровом образе жизни.
    2.Снижение показателей заболеваемости.
    3.Положительная динамика показателей физического развития детей.
    4.Формирование у детей и родителей осознанного отношения к своему здоровью.


    Разделы.
    Направления
    Задачи или содержание деятельности

    1.
    Изучение нормативных документов:
    Закон РФ «Об образовании».
    Конвенция о правах ребенка
    ФГОС ДО
    Семейный кодекс
    Интернет-ресурсы

    Повысить собственный уровень знаний путём изучения необходимой литературы и интернет ресурсов, посещения РМО, самообразования

    Выступления на методических объединениях, доклады и отчеты на педагогических советах

    2.
    Участие в системе дошкольной методической работы
    Участие в работе районного МО воспитателей.

    Участие в работе педсоветов

    Посещение занятий.
    Мастер-классы.
    Семинары.
    Мастер –класс «Современные здоровьесберегающие технологии в дошкольном учреждении»

    [ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]

    Консультация на тему: «Использование здоровьесберегающих технологий в ДОУ»

    Смотрите так же:

    • Приказ мвд рф от 14122009 960 Приказ МВД РФ от 22 августа 2011 г. N 960 "Об утверждении типовых требований к должностной инструкции частного охранника на объекте охраны" Приказ МВД РФ от 22 августа 2011 г. N 960"Об утверждении типовых требований к должностной инструкции частного […]
    • Постановление правительства о тарифах осаго Постановление правительства о тарифах осаго ЦЕНТРАЛЬНЫЙ БАНК РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ от 23 июля 2015 года N 3739-У О страховых тарифах, структуре страховых тарифов и порядке их применения страховщиками при расчете страховой премии по обязательному страхованию […]
    • Заявление о закрытии расчетного счета в банк Как закрыть счет в банке юридическому лицу? Как закрыть счет в банке юридическому лицу, мы подробно расскажем в представленной статье. Ниже будут освещены основные этапы и некоторые важные нюансы данной процедуры, а также размещен доступный для скачивания […]
    • Федеральный закон статья 34 Федеральный закон от 01.05.2017 № 83-ФЗ РОССИЙСКАЯ ФЕДЕРАЦИЯ ФЕДЕРАЛЬНЫЙ ЗАКОН О ВНЕСЕНИИ ИЗМЕНЕНИЙ В СТАТЬИ 30 И 34 ФЕДЕРАЛЬНОГО ЗАКОНА "О КОНТРАКТНОЙ СИСТЕМЕ В СФЕРЕ ЗАКУПОК ТОВАРОВ, РАБОТ, УСЛУГ ДЛЯ ОБЕСПЕЧЕНИЯ ГОСУДАРСТВЕННЫХ И МУНИЦИПАЛЬНЫХ НУЖД" Принят […]
    • Закона 357-фз Федеральный закон от 27.12.2009 N 357-ФЗ "О внесении изменений в статью 24 Федерального закона "Об основных гарантиях избирательных прав и права на участие в референдуме граждан Российской Федерации" О ВНЕСЕНИИ ИЗМЕНЕНИЙ В СТАТЬЮ 24 ФЕДЕРАЛЬНОГО ЗАКОНА "ОБ […]
    • Приказ 395 от 16082007 Приказ Ростехнадзора от 02.10.2015 N 395 "Об утверждении Требований к содержанию правил эксплуатации гидротехнических сооружений (за исключением судоходных и портовых гидротехнических сооружений)" (Зарегистрировано в Минюсте России 01.12.2015 N […]
    • Перечень документов для оформления на пенсию Какие нужны документы для оформления пенсии по старости? Законодательство РФ предусматривает три различных вида пенсий по старости (п. 1 ст. 3 Закона от 28.12.2013 N 400-ФЗ; п. п. 3, 6 ст. 5, пп. 5, 8 п. 1 ст. 4 Закона от 15.12.2001 N 166-ФЗ): 1) страховая […]
    • Приказ 531 от 30092011 Законодательная база Российской Федерации Бесплатная консультация Федеральное законодательство Главная ПРИКАЗ Минэкономразвития РФ от 30.09.2011 N 531 "ОБ УТВЕРЖДЕНИИ ТРЕБОВАНИЙ К ОПРЕДЕЛЕНИЮ ПЛОЩАДИ ЗДАНИЯ, ПОМЕЩЕНИЯ" "Российская газета", N 254, […]